vrijdag 20 januari 2012

Snelle (valentijn) cakejes!

Ik ben iemand van de snelle projecten,
lastig is dat soms ;)
want sommige projecten die ik verzin kosten heel veel tijd.

Zoals het verzinnen van een patroon.
Daar kan ik de hele dag mee bezig zijn en nog niet te tevreden zijn
met het eindresultaat.

En zo is het ook met koken, ik houd van lekker koken, maar het moet ook niet te ingewikkeld zijn.

Dus voor de mensen die ook niet zoveel geduld hebben en toch hun valentijn ♥ (jaaa dat is weer bijna!) willen verrassen hier een leuk recept!

Dit heb je nodig:


1 reep (witte) chocolade is genoeg voor 8 cakejes.

Breek de reep chocolade in kleine stukjes en laat ze in een
'au bain marie' smelten. Let wel op dat het water tegen het kookpunt aan moet zitten, het mag dus niet koken.
Laat het smelten zonder te roeren en haal het pannetje daarna uit het water.
Even goed doorroeren, doop de cakejes erin, gooi de sprinkles erover en klaar.

Als je ze nu even in koelkast zet wordt de chocolade weer hard en dan
mjamiiieeeee :)

Oke nog even wat tips!
  • Zorg dat er in de chocolade geen stukjes zitten
    (bij mij ging het daardoor mis)
  • Kies cakejes van stevige kwaliteit, de mijne kwamen van de Albert Heijn en brokkelde af in de chocolade :(
  • Oh ja en eet wat van te voren zodat je tijdens het maken geen honger hebt hahahaha!


Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...