vrijdag 17 mei 2013

Gratis patroon onderzetters

haakpatroon onderzetters

Basis ring:
Begin met 6 losse en maak met een h.v. tot een ring.
Toer 1:

2 losse, 23 stk in de ring, maak compleet met een h.v. (24 stk in totaal)

Toer 2:

4 losse (=1 stk+2 losse) 1 stk in de h.v. van vorige rij
1 losse *sla 2 st over, in de volgende st: 1 stk, 2 losse, 1 stk, 1 losse* herhaal 7 x van *tot*.  Eindig met een h.v.

Toer 3:

2 losse (=1stk), 1 stk, 2 losse, 2 stk onder de 2 st van vorige rij, 1 v. onder de 1 st *2 stk, 2 losse, 2 stk en 1 v. (zoals eerder beschreven)* herhaal 7 keer en sluit met een h.v.

Toer 4:

Begin niet met losse maar gelijk met 3 stk, 1 losse, 3 stk onder de 2 st van vorige rij, 1 v. Aan de linker- en rechterkant van de v. van vorige rij. Herhaal 8 keer en eindig met een h.v.

Het patroon is een vertaling van het patroon van Yvestown




10 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Bedankt en fijn weekend!
    groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige onderzetterjes! Ik begin net met haken, maar deze ga ik absoluut een keer proberen! Eerst maar even je bloemetje-in-5-minuten proberen :) Dank je dat je patronen met ons deelt! Liefs en fijne dag, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi, ik zag net je blog op haken is hip met daarin je bericht met pannenlappen, ik heb ook onlangs 2 keer de oude jurkjes gemaakt en ze staan op mijn blog, zo leuk om te doen, ook met de andere dingen ben ik weer bezig, ik ben je gaan volgen, zoleuk om bij elkaar inspiratie op te doen, groetjes Jeannette
    http://hobbyhakenenbreien.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blog! ik ben pas net begonnen met haken, kan helaas nog niet echt patronen lezen, maar heb gelukkig hulp van oma en schoonmoeder =) maar wat een leuke ideeën hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi!
    I ask for your help about the pattern "Instagram camera crochet"... I would like to put into practice, but I don't understand out how to make the top, the side where you have to put the zipper.
    Can you help me? All I need is just a photo!!!
    This is my e-mail address: clodycreazioni@libero.it
    Thank you very much!
    by Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo haak & smaak wat een leuke patronen staan hier op.
    Ben net met mijn schoondochter op haakcursus geweest was erg leerzaam.
    Ik ga zeker wat patroontjes van jullie uit proberen bedankt voor de gratis patroontjes .
    Groetjes Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij toeval kom ik op jullie blog terecht, wat een leuke patroontjes, foto's en ideeën!

    Gaan jullie nog verder met dit blog? Ik hem me in ieder geval aangemeld als Volger ;)

    Jullie zijn ook welkom op mijn blog; www.tbezigebijtje.blogspot.nl

    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo ik wet niet hoe moet begenen en patron lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!

      Misschien is deze site een goed hulpmiddel om je te helpen bij het lezen van een patroon http://kleinzoetgeluk.blogspot.nl/2012/09/haak-steken-uitleg.html

      Succes!

      Verwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...